Velkommen til Elbilforeningens forum!

Går du rundt med et hav af spørgsmål om elbiler? Så er du kommet til det rette sted. Her i forummet kan du nemlig få svar på stort og småt om elbiler og opladning. I panelet sidder nogle af foreningens mest erfarne elbilister klar til at svare på dine spørgsmål.

Opret en profil eller brug din Facebook-profil til at logge ind med for at stille spørgsmål eller kommentere. Du behøver ikke at være logget ind for at læse indlæg.

Du behøver ikke at være medlem af foreningen for at bruge forummet.

Vil du hellere tale med nogen – eventuelt fra dit eget geografiske område? Så kan du tage kontakt til en af vores mange elbilambassadører.

Og der er meget mere hjælp at hente under menupunktet Overvejer du elbil?

Glatførekørsel
 
Notifications
Clear all

Glatførekørsel

2 Indlæg
2 Users
0 Likes
2,156 Antal kig
0
Topic starter

hej

er der gode råd til hvordan man skal køre elbil, når det er glat?

normalt skal man jo koble ud, hvis man kommer i skred, det er ikke så nemt; der er jo også mere 'motorbremse' end ved en fossilbil med automatgear

jeg kan godt sætte den i 'neutral', det kræver dog at jeg træder på bremsen, for at kunne skifte, og det er jo ikke det optimale

så man skal måske bare have en meget blød speederfod

vi købte en Zoe (2019 model) i marts måned, så vi har ikke oplevet en vinter, endnu

Topic Tags
2 Answers
0

Jeg tror det er nok at slippe foden fra speederen hvis du kan mære du mister vejgreb. Det afgørende er vist bare at den ikke forsøger at trække på hjulene når der ikke er vejgreb (eller decideret blokerer bremsen, men det gør de færreste moderne biler vist). Men det børn bilens tractionsystem også forhindre.

0
Topic starter

ja, jeg må regne med at 'systemet' fanger problemet, inden der sker noget, tak for svaret

Del: