Velkommen til Elbilforeningens forum!

Går du rundt med et hav af spørgsmål om elbiler? Så er du kommet til det rette sted. Her i forummet kan du nemlig få svar på stort og småt om elbiler og opladning. I panelet sidder nogle af foreningens mest erfarne elbilister klar til at svare på dine spørgsmål.

Opret en profil eller brug din Facebook-profil til at logge ind med for at stille spørgsmål eller kommentere. Du behøver ikke at være logget ind for at læse indlæg.

Du behøver ikke at være medlem af foreningen for at bruge forummet.

Vil du hellere tale med nogen – eventuelt fra dit eget geografiske område? Så kan du tage kontakt til en af vores mange elbilambassadører.

Og der er meget mere hjælp at hente under menupunktet Overvejer du elbil?

Clever lynladning
 
Notifications
Clear all

Clever lynladning

2 Indlæg
2 Users
0 Likes
1,440 Antal kig
0
Topic starter

Hej,

I dag skulle vi for første gang prøve at lynlade på vores nye Id3. I ladeboksen i carporten giver den 11 KW - svarende til ca 53 km/time.

Vi kørte en tur til lynladestationen på Knudshoved ved Nyborg og stoppede ved en lader der med vores stiktype skulle give op til 175 KW. Det stod på laderen. Jeg er klar over at vores bil max kan modtage 100 KW.

Aktiveringen af ladebrikken gik problemfrit og med stikket i ventede vi spændt på ladehastigheden....

Vi var noget skuffede. Den ladede med max 175-180 km/t. Men hvad går der galt ? Den burde jo lade (100 KW/11 KW) x 53 km/time = 481 km/time.

Kan nogen af Jer forklare årsagen ?

Venlig hilsen

Mogens

1 Answer
0
Topic starter

Jeg har vist allerede selv fundet svaret ved at kigge på opladningskurver for ID3 på Youtube. Så fik jeg lært at ladehastigheden dykker kraftigt når bilen er halvt opladet.

selsoe 01/01/2021 6:50 pm

@mrp Korrekt. Desuden reduceres ladehastigheden også når det er koldt.

Del: