Velkommen til Elbilforeningens forum!

Går du rundt med et hav af spørgsmål om elbiler? Så er du kommet til det rette sted. Her i forummet kan du nemlig få svar på stort og småt om elbiler og opladning. I panelet sidder nogle af foreningens mest erfarne elbilister klar til at svare på dine spørgsmål.

Opret en profil eller brug din Facebook-profil til at logge ind med for at stille spørgsmål eller kommentere. Du behøver ikke at være logget ind for at læse indlæg.

Du behøver ikke at være medlem af foreningen for at bruge forummet.

Vil du hellere tale med nogen – eventuelt fra dit eget geografiske område? Så kan du tage kontakt til en af vores mange elbilambassadører.

Og der er meget mere hjælp at hente under menupunktet Overvejer du elbil?

Hurtigladning uden ...
 
Notifications
Clear all

Hurtigladning uden abonnement

5 Indlæg
4 Users
0 Likes
1,024 Antal kig
0
Topic starter

Vi har ladeboks i carporten og hurtiglader typisk 2-3 gange om året, når vi er på langfart fra Storkøbenhavn til Lolland, Falster eller Fyn/Jylland i vores Nissan Leaf 40 kWh (årg. 2018). Vi har derfor ikke abonnement på hurtigladning men lader typisk hos Clever eller E.ON. Hidtil har det kostet os ca. 100 kr. pr. opladning via sms-betaling eller via app, hvilket vi har fundet ganske rimeligt, når nu det er uden abonnement. Men for nylig er prisen steget til det dobbelte svarende til 240 kr. for 40 kWh. Er dette virkelig den billigste måde at hurtiglade, når man ikke har abonnement? Vi har prøvet med nogle udenlandske apps, men det ender i en blindgyde, når bankoplysningerne skal verificeres.

2 Answers
0

Umiddelbart vil jeg anbefale jer at anskaffe Clevers ladebrik, Clever Go. Med den koster hurtigladning 3,5 kr. per kWh. I kan få den samme pris vha Clevers app.

https://clever.dk/produkter/clever-go-ladebrik/  

selsoe 27/06/2021 3:34 pm

Ja, god idé med ladebrikken - det giver den billigste pris. Vær dog opmærksom på, at mens alm ladning (~11kW) og hurtigladning (~50kW) koster 3,5 kr/kWH, koster lynladning 5 kr/kWh med Clevers ladebrik. Det kan også anbefales at anskaffe tilsvarende fra E.On. Det er også 3,50 for alm/hurtigladning på E.Ons standere og så 10 øre billigere på Clever/E.On lynladerne: 4,90 kr/kWh. Den kan bestilles her: https://www.eon.dk/privat/strom-til-din-elbil/oplad-i-netvaerk/bestil-drive-lite.html

Morten Haagensen Topic starter 29/06/2021 1:31 pm

Mange tak for hurtigt svar. Ladebrikkerne er nu bestilt 😉 

0

Til rette vedkommende.

Jeg købte for 3 år siden en brugt elbil (Renault fluence) medfølgende 2 stk "mormor" ladere og en ladeboks til 16 amp. Vi har ladet bilen med mormor lader indtil nu hvor vi har saneret vores el installation og fået vores ladeboks monteret med eget kabel, 16 amp gruppe og godkendt el måler. Installationen er selvfølgelig korrekt af en installatør.
Jeg vil derfor lige høre hvordan mulighederne for at få refunderet en del af elafgiften på den el vi bruger på bilen???

Mit medlemsnr. er 1027.

På forhånd tak Per Dalgård.

 

selsoe 28/06/2021 9:06 pm

Hej Per. Det spørgsmål havde nok fortjent sin egen tråd, men her er mit svar: Desværre er mulighederne for refundering ikke gode, hvis du har sat din egen boks op. Den skal have indbygget bimåler med rapportering ind til en udbyder, der står for refusion af elafgift og typisk være en boks der er købt/lejet gennem en udbyder. Før hen har EVSE.dk tilbudt at forestå elrefusionen for bokse der ikke er købt hos dem, men det gør de ikke mere så vidt jeg ved - og uanset hvad kræver det en bimåler.

Del: