Velkommen til Elbilforeningens forum!

Går du rundt med et hav af spørgsmål om elbiler? Så er du kommet til det rette sted. Her i forummet kan du nemlig få svar på stort og småt om elbiler og opladning. I panelet sidder nogle af foreningens mest erfarne elbilister klar til at svare på dine spørgsmål.

Opret en profil eller brug din Facebook-profil til at logge ind med for at stille spørgsmål eller kommentere. Du behøver ikke at være logget ind for at læse indlæg.

Du behøver ikke at være medlem af foreningen for at bruge forummet.

Vil du hellere tale med nogen – eventuelt fra dit eget geografiske område? Så kan du tage kontakt til en af vores mange elbilambassadører.

Og der er meget mere hjælp at hente under menupunktet Overvejer du elbil?

Ny ladeboks hjemme
 
Notifications
Clear all

Ny ladeboks hjemme

5 Indlæg
3 Users
0 Likes
1,160 Antal kig
0
Topic starter

Hej

Vi er efterhånden blevet så trætte af Clever - dyrt abonnement og manglende / elendige offentlige ladestandere - at vi vil opsige abonnementet og få en ny ladeboks hjemme.

Hvilken ladeboks bruger I ? Og gennem hvilken forhandler ? Eje eller leje ? Med eller uden refusion ?

Vil gerne høre om gode og dårlige erfaringer.

Hilsen Trine

Morten Haagensen 31/01/2022 9:09 pm
Dette indlæg blev modereret 2 år siden af Morten Haagensen

Hej Trine

Vi lejer en EV Box gennem FDM til 99 kr. om måneden. Installationen kostede 8000 kr. Gennem Modstrøm har vi gratis strøm kl. 00-06 også til 99 kr. om måneden. Dvs. i alt betaler vi 198 kr. om måneden for ubegrænset (nat)opladning. Resten af døgnet betaler vi almindelig elpris, men vi lader sjældent i dagtimerne. Hvert kvartal får vi refunderet ca. 400 kr. Dvs. med 15.000 km om året koster det ca. 70 kr. i strøm om måneden. Vores Nissan LEAF 40 kWh kan lade fra 20-80 % i løbet af de 6 timer om natten, så ca. 90 % af vores strøm er dækket af vores EV Box. De sidste ca. 10 % hurtiglader vi på farten, når vi er på langtur. Vi har for ca. 40 kr. købt en ladebrik hos både E.on og Clever. Så betaler vi ikke billigste pris men heller ikke den dyreste, og umiddelbart er vi godt dækket ind. Der er af og til uvirksomme ladestandere men intet, der har spoleret hverken langturen eller det gode humør.

De bedste hilser

Morten

4 Answers
0

Hej!

Jeg lavede et lille regneark for over et halvt år siden inden jeg skulle investere i en ladeboks - for at få et overblik over dette "vilde vesten" marked.

Med udgangspunkt i en ID4 med 77 kWh stort batteri og ca. 20.000 Km om året, hvor jeg primært lader hjemme (17000 Km) viste regnestykket, at efter 3 år giver det plus at købe min egen ladeboks ift. at lade hos f.eks. Clever med et stort fast abonnement. Jeg får så kr. 1,12 i refusion pr. kWh gennem Spirii med en Zaptec ladeboks (FDM-medlem).

Så er der ubekendte så som strømprisen, forbrug om vinteren etc.

Jeg er ihvertfald glad for at kunne lade hjemme i min carport.

Mvh. Klaus

0
Topic starter

Hej Klaus

Tak for hurtigt og informativt svar. Dit regnestykke svarer nogenlunde til min hurtige hovedregning, så der er da bestemt en del penge at spare.

Den ser godt nok smart ud den ladeboks fra Zaptec, så den tror jeg, at jeg vil arbejde videre med.

Hilsen Trine

 

0

Hej Trine!

Velbekomme.

Jeg må lige skynde mig at sige, at jeg har haft begynderproblemer med min Spirii boks. Som du siger, er det en avanceret boks, hvor du kan styre en masse selv, og Spirii kan styre andet på distancen. En tekniker fandt ud af, at det ikke var ligegyldigt, hvilken fase der fik den højeste spænding.

Jeg venter på en software updatering, så jeg kan lave tidsforskudt opladning - det virker endnu ikke med min ID4. Så må vi se, hvem der kommer først Spirii eller VW.:-)

0
Topic starter

Hej Klaus

Tak for info - ja, det er tit lidt bøvlet sådan at være "first mover" - håber, at det løser sig 🙂

Tidsforskudt opladning - det klarer "Pegøjen" heldigvis selv 😉

Har valgt Zaptec Go købt direkte hos Zapp Mobility. Den kommer med appen "Monta" som bl.a. har "Smart Charge".

De har også billig installation, når man har en ladeboks i forvejen.

Endelig samarbejder elselskabet EWII med dem og dem skifter vi til for at få billigere strøm om mulighed for endnu billigere strøm om natten.

Hilsen Trine

Del: