Velkommen til Elbilforeningens forum!

Går du rundt med et hav af spørgsmål om elbiler? Så er du kommet til det rette sted. Her i forummet kan du nemlig få svar på stort og småt om elbiler og opladning. I panelet sidder nogle af foreningens mest erfarne elbilister klar til at svare på dine spørgsmål.

Opret en profil eller brug din Facebook-profil til at logge ind med for at stille spørgsmål eller kommentere. Du behøver ikke at være logget ind for at læse indlæg.

Du behøver ikke at være medlem af foreningen for at bruge forummet.

Vil du hellere tale med nogen – eventuelt fra dit eget geografiske område? Så kan du tage kontakt til en af vores mange elbilambassadører.

Og der er meget mere hjælp at hente under menupunktet Overvejer du elbil?

Bedste ladeløsning ...
 
Notifications
Clear all

Bedste ladeløsning til hybride i sommerhus

2 Indlæg
2 Users
0 Likes
1,721 Antal kig
(@chrstn_olsen)
New Member
Meldt ind: 3 år siden
Indlæg: 1
Topic starter  

Hej

Både svigerfamilien og jeg har købt hybrid og er jævnligt i sommerhuset, hvor vi gerne vil kunne lade.

 

Giver det mening at gå all in og købe ladeboks (samlet pris incl installation omkring 10.000 så vidt jeg kan se) eller kan man bare etablere et 400V 16A kraftstik og lade på det? Sådan et kraftstik med tilhørende dimesionering til elbiler og de krævede afbrydere skulle koste ca. 5.000kr. 

 

Det skulle passe med de 11 Kwh som begge biler max kan lade med.

 

Alle indspark er velkomne.


   
En pris
(@selsoe)
Trusted Member
Meldt ind: 4 år siden
Indlæg: 65
 

I mit sommerhus har jeg fået sat et en-faset 16A kraftstik op, men der er trukket 3 faser ud, sådan at hvis den dag kommer hvor den ene fase er for lidt, vil der kunne sættes en rigtig ladeboks op med 3 faser. Vi kører elbil (ikke hybrid) og det har fungeret fint indtil nu, kun at lade med 3,7 kW. Generelt pisker vi ikke rundt i bilen og kører hundredevis af kilometer når vi er i sommerhus, så når bilen er parkeret gør det ikke noget at det tager 3 gange så lang tid at lade den op og vi ankommer sjældent med mindre en 50% alligevel.

Men hvis I kører meget og hurtigt får tømt batteriet, bør I nok overveje en dedikeret ladeboks. For I skulle jo nødig skulle ud i at starte forbrændingsmotoren op. 😉 Evt en ladeboks med to udtag og lade-balancering hvis I vil kunne lade begge biler på samme tid. 

Dette indlæg blev modereret 3 år siden af selsoe

   
SvarEn pris
Del: