Velkommen til Elbilforeningens forum!

Går du rundt med et hav af spørgsmål om elbiler? Så er du kommet til det rette sted. Her i forummet kan du nemlig få svar på stort og småt om elbiler og opladning. I panelet sidder nogle af foreningens mest erfarne elbilister klar til at svare på dine spørgsmål.

Opret en profil eller brug din Facebook-profil til at logge ind med for at stille spørgsmål eller kommentere. Du behøver ikke at være logget ind for at læse indlæg.

Du behøver ikke at være medlem af foreningen for at bruge forummet.

Vil du hellere tale med nogen – eventuelt fra dit eget geografiske område? Så kan du tage kontakt til en af vores mange elbilambassadører.

Og der er meget mere hjælp at hente under menupunktet Overvejer du elbil?

Hvilken ladeløsning
 
Notifications
Clear all

Hvilken ladeløsning

1 Indlæg
2 Users
0 Likes
2,942 Antal kig
0
Topic starter

Hej.

Vi køber i3 94ah inden så længe, og jeg syntes det er lidt forvirrende med de forskellige løsninger.

Vores kalkuleret beregning kommer til at blive ca 3500 km og måned, hvoraf de 1000 skal lades ude. Vi bor i Midtjylland.

Vi bor i parcelhus med plads til opsætning af ladeboks.

Er der noget af jer som tidlige har erfaring med hvilken lade\abonnement løsning som så vil være den bedste?

Jeg vil gerne fritages for kommentarer med "jeg tror", for det gør jeg også selv😁., og det vil bare betyde endnu mere surfing på nettet.

Kommentarer med "køb en Tesla i stedet" har jeg heller ikke brug for, for det bliver en i3 😁

1 Answer
0

Hej Markmann,

 

Som situationen er nu med et duopol (E-on og Clever) når man ser på den landsdækkende opladning, er der ikke andre løsninger med den mængde opladning ude i byen. 1.000 km vil være omkring 200kWh og med en "fri" pris på omkring 6kr vil et flat rate abonnement hos en af de to nok kunne svare sig.

Er din opladning ude i byen koncentreret et sted hvor der er en lokal spiller (fx Sperto, Ionity), kan en beregning måske vise sig at det giver mening for dig. Det vigtigste i dit valg er derfor hvor du skal køre og hvem har lademuligheder langs de ruter, eller på dine destinationer.

 

vh, Erik

 

 

Del: