Velkommen til Elbilforeningens forum!

Går du rundt med et hav af spørgsmål om elbiler? Så er du kommet til det rette sted. Her i forummet kan du nemlig få svar på stort og småt om elbiler og opladning. I panelet sidder nogle af foreningens mest erfarne elbilister klar til at svare på dine spørgsmål.

Opret en profil eller brug din Facebook-profil til at logge ind med for at stille spørgsmål eller kommentere. Du behøver ikke at være logget ind for at læse indlæg.

Du behøver ikke at være medlem af foreningen for at bruge forummet.

Vil du hellere tale med nogen – eventuelt fra dit eget geografiske område? Så kan du tage kontakt til en af vores mange elbilambassadører.

Og der er meget mere hjælp at hente under menupunktet Overvejer du elbil?

Ladestander ved for...
 
Notifications
Clear all

Ladestander ved fortorv på privat fællesvej i København

4 Indlæg
3 Users
0 Likes
8,992 Antal kig
0
Topic starter

Vi vil etablere ladning til vores bil, som vi parkerer i vejkanten foran huset. Der er denne fine vejledning om ansøgning af tilladelse: https://kk.sites.itera.dk/apps/kk_pub2/index.asp?mode=detalje&id=2004

Man kan altså enten få en stander placeret på fortorvet i vejkanten eller inde på grunden og så føre kablet i en "skridsikker oplukkelig skinne i niveau med fortorvet". 

Er der nogen som har erfaringer med en ladestander i fortovskanten (hvad kan man få af standere, etc.)?

Er der nogen som har erfaringer med en skikke i fortovet (hvad findes der af løsninger, er den besværlig at bruge, etc.)?

Jeg kan faktisk ikke rigitgt finde noget på nettet med info om lige det her...

Malle 03/05/2022 1:46 pm

@pederbacher

Kære Peder

Jeg vil også gerne opsætte en ladestander, og jeg har samme spørgsmål som dig. Fandt du ud af det? Hvis ja, vil jeg rigtig gerne høre dit svar!:D

Mvh. Malene

2 Answers
0

Glemte at subscribe:)

0

Jeg har ikke personlige erfaringer, men har set sådan en løsning på Herlufsholmvej i Vanløse. Der står en relativt almindeligt udseende Eon-stander foran et hus, ud til vejen. Jeg ville nok sørge for, at man kan sikre den, så det kræver en personlig nøglebrik at låse op for opladning. Så kan alle og enhver ikke kan parkere foran huset og lade op på din regning.

Prøv at tage fat i https://godenergi.nu

De har lavet nærmest alle typer af ladeløsninger og må også være de rigtige at gå til i dette tilfælde.

Mvh
Mikkel

Malle 05/05/2022 9:01 am

@selsoe Mange tak for tippet, det tjekker jeg ud!

Del: