Velkommen til Elbilforeningens forum!

Går du rundt med et hav af spørgsmål om elbiler? Så er du kommet til det rette sted. Her i forummet kan du nemlig få svar på stort og småt om elbiler og opladning. I panelet sidder nogle af foreningens mest erfarne elbilister klar til at svare på dine spørgsmål.

Opret en profil eller brug din Facebook-profil til at logge ind med for at stille spørgsmål eller kommentere. Du behøver ikke at være logget ind for at læse indlæg.

Du behøver ikke at være medlem af foreningen for at bruge forummet.

Vil du hellere tale med nogen – eventuelt fra dit eget geografiske område? Så kan du tage kontakt til en af vores mange elbilambassadører.

Og der er meget mere hjælp at hente under menupunktet Overvejer du elbil?

Oprettelse af lades...
 
Notifications
Clear all

Oprettelse af ladestander

4 Indlæg
4 Users
0 Likes
1,745 Antal kig
0
Topic starter

Hej

Min hustru har fået elbil (på midtfyn) og vi har selv opladningsmulighed derhjemme, men det ser ikke godt ud i resten af området.

Det kan godt være det er en skør ide, men hvad nu hvis jeg opstille en eller flere ladere til offentlig brug, skal det så være med DC-ladning, eller er der fornuft i at "nøjes" med en 22kw, eller 45kw 3-faset, det er jo ikke helt samme pris, og hvilke stiktyper skal der være, er det nok med type2 stik. Min ide er at det skal være muligt at betale med mobile pay, så man er fri for at skulle være medlem af alt muligt for at kunne "tanke". Ideen er også at der skal bruges 100% grøn strøm.

 

/Karsten

3 Answers
0

Jeg tror det er enormt dyrt og besværligt lige at lave sin egen lille ladebiks med et par ladestandere. Jeg tvivler på det vil være rentabelt på nogen måde. Jeg tror der er mere perspektiv i at samle stemning i lokalområdet for at lokke nogle af de eksisterende udbydere til.

Men har din hustru brug for at lade op i området når hun kan lade hjemme? Det er jo egentlig kun nødvendigt hvis hun på en dag kører længere end bilens rækkevidde tillader.

robotkarsten Topic starter 16/03/2021 8:39 pm

Nej hun/vi har ikke brug for opladning selv i lokalområdet. Det er nok mere af idealistiske årsager jeg kunne tænke mig at prøve kræfter med det. Jeg mener jeg sammensætte en løsning (AC ladning) hvor man kan betale med mobile pay, uden at have ladebrik eller være medlem for en pris der ligger på omkring 2.25 - 2.75per kwh. Jeg er med på at der nok ikke er penge at tjene på det første par standere, men det kunne da være sjovt at kunne tilbyde infrastruktur her ude på landet.

 

/karsten

0

Hej Karsten,

Det er en dejlig græsrodsagtig tilgang du har til opladning og det at stille jeres oplader(e) til rådighed for andre, når I ikke selv bruger dem.

Jeg har selv gjort det samme i årevis vha plugshare.com og deres app - dvs på tillidsbasis som når man sælger grøntsager langs vejkanten.

Hvis du vil være lidt high tech, så kunne monta.app være en mulighed. (jeg kender dem ikke, så det er hverken min eller FDELs anbefaling, men blot nævnt som en mulighed, du kunne undersøge)

0

Der er måske en simpel løsning her:

Så vidt jeg har forstået har base2charge noget af det, du efterspørger, hvor enhver kan bruge en ladeboks og betale direkte f.eks. via MobilePay.

Her bestemmer du selv "køberens" pris.

Se evt. mere her: https://base2charge.com/

Del: