Velkommen til Elbilforeningens forum!

Går du rundt med et hav af spørgsmål om elbiler? Så er du kommet til det rette sted. Her i forummet kan du nemlig få svar på stort og småt om elbiler og opladning. I panelet sidder nogle af foreningens mest erfarne elbilister klar til at svare på dine spørgsmål.

Opret en profil eller brug din Facebook-profil til at logge ind med for at stille spørgsmål eller kommentere. Du behøver ikke at være logget ind for at læse indlæg.

Du behøver ikke at være medlem af foreningen for at bruge forummet.

Vil du hellere tale med nogen – eventuelt fra dit eget geografiske område? Så kan du tage kontakt til en af vores mange elbilambassadører.

Og der er meget mere hjælp at hente under menupunktet Overvejer du elbil?

Hvorfor kan jeg kun...
 
Notifications
Clear all

Hvorfor kan jeg kun lade med 20 A

1 Indlæg
2 Users
0 Likes
463 Antal kig
0
Topic starter

Hej 

Jeg har en 22kWh lader fra Clever og selvfølgelig en forsikring på 32A

Bilen skulle kunne lade med 28 A hvilket svarer til 6,44 kW/h

Mit tangamperemeter viser at den kun lader med 20 A som er 4,6kW/h

Er der nogen som har et bud på hvor begrænsningen ligger?  Har Clever begrænset til 20 A, nu når der kun forbruges på en fase, eller er begrænsningen i bilen, eller et helt andet sted?

 

mvh Torben  

1 Answer
0

Hej Torben,

i Danmark (og mange europæiske lande med fortrinsvis 3-faset forsyning) må man kun trække max 20A, hvis man kun belaster én fase og dermed potentiel bringer den 3-fasede forsying ud af balance i fohold til et symetrisk nulpunkt.
Mon ikke Clevers 22kW-ladebox er så intelligent, at den begrænser strømmen til netop 20A ved 1-faset brug (=4,6kW), selvom den kan klare 32A på alle 3 faser ved 3-faset brug (svarende til 22kW).
Mvh Andreas

- Ellert/CityEL siden 2006
- 6 kWp Solar siden sept. 2012
- Nissan eNV200 Evalia, 2016
- Renault ZOE Q210 (Bj 2013), 2017-2019
- Tesla Model 3 LR RWD siden juni 2019
- go-eCharger ladeboks

Del: