Velkommen til Elbilforeningens forum!

Går du rundt med et hav af spørgsmål om elbiler? Så er du kommet til det rette sted. Her i forummet kan du nemlig få svar på stort og småt om elbiler og opladning. I panelet sidder nogle af foreningens mest erfarne elbilister klar til at svare på dine spørgsmål.

Opret en profil eller brug din Facebook-profil til at logge ind med for at stille spørgsmål eller kommentere. Du behøver ikke at være logget ind for at læse indlæg.

Du behøver ikke at være medlem af foreningen for at bruge forummet.

Vil du hellere tale med nogen – eventuelt fra dit eget geografiske område? Så kan du tage kontakt til en af vores mange elbilambassadører.

Og der er meget mere hjælp at hente under menupunktet Overvejer du elbil?

Notifications
Clear all

Break even lade abonnement vs. lade selv


Gnist
(@gnist)
New Member
Meldt ind: 9 måneder siden
Indlæg: 1
Topic starter  

Jeg får en PHEV (VW ehybrid) her til maj. Er der en tommelregel på hvor mange “el km” man skal køre, før det kan betale sig med et abonnement fra eksempelvis Clever, kontra selv at sætte en ladestation op derhjemme og betale “normal” el pris for opladningen?

Planer ikke på at lade ude i byen.

Mvh ⚡️


En pris
selsoe
(@selsoe)
Trusted Member
Meldt ind: 1 år siden
Indlæg: 53
 

Der findes flere beregnere til opladning af elbil:

https://www.ladepris.dk

https://baltzer.eu/ladepriser/

Du skal jo så prøve at komme med et kvalificeret gæt på hvor mange kilometer om året du kommer til at køre på strøm og indtaste det i de respektive felter. Men når du ikke regner med at lade ude, tænker jeg du skal køre ret mange km før et Clever/Eon kan betale sig.

 

EDIT: Ved nærmere eftertanke, antager prisberegnerne ovenfor nok at du skal have et elbil-abonnement og ikke et PHEV-abonnement hos Clever/Eon, så der må du selv justere. Jeg synes dog stadig Clever/Eon er ret dyre og uattraktive med mindre man har et meget højt forbrug.

Dette indlæg blev modereret 9 måneder siden af selsoe

SvarEn pris
Del: