Velkommen til Elbilforeningens forum!

Går du rundt med et hav af spørgsmål om elbiler? Så er du kommet til det rette sted. Her i forummet kan du nemlig få svar på stort og småt om elbiler og opladning. I panelet sidder nogle af foreningens mest erfarne elbilister klar til at svare på dine spørgsmål.

Opret en profil eller brug din Facebook-profil til at logge ind med for at stille spørgsmål eller kommentere. Du behøver ikke at være logget ind for at læse indlæg.

Du behøver ikke at være medlem af foreningen for at bruge forummet.

Vil du hellere tale med nogen – eventuelt fra dit eget geografiske område? Så kan du tage kontakt til en af vores mange elbilambassadører.

Og der er meget mere hjælp at hente under menupunktet Overvejer du elbil?

Bliver elbilen "øde...
 
Notifications
Clear all

Bliver elbilen "ødelagt" ?

2 Indlæg
2 Users
0 Likes
2,617 Antal kig
0
Topic starter
Hej.
 
Jeg har nogle spørgsmål vedrørende almindelige elbiler.
 
Ved DIESEL-biler gælder det at de ofte skal køre relativ lange ture for at de virker optimal. I visse typer af benzinbiler gælder det også - dog i mindre grad.
 
Jeg har tænkt på ALMINDELIGE ELBILER . Bør man af og til køre lange ture i elbil for at de fungerer optimalt ? Eller kan man sagtens nøjes med at køre kun 20 km om dagen i sin elbil ? Hvad hvis man kun kører 20 km hver  fjerde dag i sin elbil ? Blive en elbil belastet eller "ødelagt", hvis man kun kører 20 km i sin elbil 2 gange om ugen ? Eller hvad hvis man i gennemsnit kun kører 10 km pr. dag ? Hvad hvis man kun kører 10.000 km om året ? Eller hvad hvis man kun kører 5.000 km om året ? ER en elbil så god nok til så lidt kørsel eller går den i stykker ?
 
Dieselbiler vil blive kraftigt belastet og "ødelagt" ved så korte ture. De soder til. Men en elbil soder jo ikke til. 
 
Venlig hilsen Jan
2 Answers
0

Hej Jan

Elbilen er rigtig fint til kort ture. Der er intet behov for at køre lange ture for at holde bilen "i gang". Hvis bilen stå stille i længere tid er der her nogle gode råd:

https://fdel.dk/holder-din-bil-helt-stille-for-tiden/

Elbiler er stor succes i hjemeplejen mange steder, da de har meget lave vedligehold i modsætning til biler med forbrændingsmotor er ikke kan lide de mange kort ture.  

0
Topic starter

Hej Martin Messer Thomsen.

Tak for dit svar. Det var netop dig, som jeg håbede ville svare på mine spørgsmål. Jeg har godt læst dit link tidligere. Det er super godt hvis elbiler ikke behøver lange ture af og til for at holde bilen i gang. M.h.t. dieselbiler skal de jo have lange ture af og til for at holdes igang. Ellers kan de sode til. Og det skal nogle benzinbiler jo også i mindre grad. Så jeg var meget i tvivl m.h.t. elbiler.

På min tidligere arbejdsplads stod der ca. 15 Renault Zoe hvor af nogle af dem vist lige skulle justeres hist og her og som derefter kom ud til hjemmeplejen eller andre offentlige arbejdere i Odense kommune. Jeg hører tit en eller flere af dem ved een rundkørsel. Jeg kan høre den kunstige støjsender ved lav hastighed. Det er godt med denne kunstige støjsender ved lav hastighed.

Som sagt tak for svar, Martin Messer Thomsen. Du ønskes en god dag.

Kærlig hilsen Jan Hervig Nielsen

 

Del: