Velkommen til Elbilforeningens forum!

Går du rundt med et hav af spørgsmål om elbiler? Så er du kommet til det rette sted. Her i forummet kan du nemlig få svar på stort og småt om elbiler og opladning. I panelet sidder nogle af foreningens mest erfarne elbilister klar til at svare på dine spørgsmål.

Opret en profil eller brug din Facebook-profil til at logge ind med for at stille spørgsmål eller kommentere. Du behøver ikke at være logget ind for at læse indlæg.

Du behøver ikke at være medlem af foreningen for at bruge forummet.

Vil du hellere tale med nogen – eventuelt fra dit eget geografiske område? Så kan du tage kontakt til en af vores mange elbilambassadører.

Og der er meget mere hjælp at hente under menupunktet Overvejer du elbil?

Forsikring til en K...
 
Notifications
Clear all

Forsikring til en Kia E-niro

4 Indlæg
4 Users
0 Reactions
1,501 Antal kig
0
Topic starter

Hej kære forum, 

Ved ikke om det er den rigtige fanen for dette spørgsmål - men tager chancen alligevel. 

Jeg har ejet en Kia E-niro siden april 2020. I sidste uge blev jeg kontakte af mit forsikringsselskab, som informerede mig om, at prisen på forsikringen ville stige fra 4.500 til 8.500 kr årligt. Må erkende at jeg synes det er en ret voldsom stigning, og vil høre om andre elbilister har oplevet det sammen. Og alternativt om I kan anbefale et andet forsikringsselskab. 

Jeg er 33 år og køre omkring 35.000 km om året. 

/Tommy 

4 Answers
0

Hej Tommy

 

Hvad er årsagen til stigningen? Du kører en del km hvert år, nogle forsikringer betyder det en del for prisen.

Selvrisikoen og hvilken by du bor har også indflydelse.

Hvilket selskab er det?

0

LB har et problem med elbiler - desværre.

 

Det er tid til et forsikringscheck. Prøv bl.a. FDM forsikring, det har i nogle tilfælde gode priser.

0

Jeg har lige bestilt en Kia E-Niro, 64 kWh.
FDM's forsikring koster ca. 4.200,- pr. år ved. 15.000 km. om året og med ca. kr. 3.500,- i selvrisiko.
LB.dk er mere end dobbelt så dyr, og de er klar over, at de har et kæmpeproblem hos LB.dk

0

Det er desværre alt for ofte set, at prisen stiger løbende (og tit kraftigt) hos forsikringsselskaberne. Jeg har selv oplevet det talrige gange. 

Personligt sammenligner jeg min bilforsikring til min Renault Zeo omkring 1-2 gange årligt, så jeg er sikker på, at jeg ikke bliver taget ved næsen - det HADER jeg nemlig. 

Jeg bruger for det meste Samlino.dk, men der er også flere konkurrenter, som du kan finde på google ved bare at søge på "sammenlign bilforsikring". 

Typisk sammenligner jeg faktisk flere steder på én gang.

God aften,

Kenneth

 
 
 
Del: