Velkommen til Elbilforeningens forum!

Går du rundt med et hav af spørgsmål om elbiler? Så er du kommet til det rette sted. Her i forummet kan du nemlig få svar på stort og småt om elbiler og opladning. I panelet sidder nogle af foreningens mest erfarne elbilister klar til at svare på dine spørgsmål.

Opret en profil eller brug din Facebook-profil til at logge ind med for at stille spørgsmål eller kommentere. Du behøver ikke at være logget ind for at læse indlæg.

Du behøver ikke at være medlem af foreningen for at bruge forummet.

Vil du hellere tale med nogen – eventuelt fra dit eget geografiske område? Så kan du tage kontakt til en af vores mange elbilambassadører.

Og der er meget mere hjælp at hente under menupunktet Overvejer du elbil?

CP error med Deltac...
 
Notifications
Clear all

CP error med Deltaco ev4320

2 Indlæg
3 Users
0 Likes
897 Antal kig
0
Topic starter

Jeg har en billig Deltaco EV-4320 11 kW lader i mit sommerhus.

Min bil er en Audi e-tron fra 2019.

Jeg har et problem med at der opstår en kommunikationsfejl mellem lader og bil hvis jeg sætter en ladetimer.

Hvis jeg sætter stillet fra laderen i bilen og lader med det samme, så fungere alt fint.

Men så snart jeg sætter en ladetimer, er det som om at laderen står og forsøger at kommunikere med bilen i et lille minuts tid og giver så en “CP error” fejlmeddelse.

Er der andre der har oplevet lignende?

2 Answers
0

Jeg har ikke erfaringer lige netop med din Deltaco ev4320 lader, men din antagelse lyder rigtig:

CP står for Control Pilot og er navnet på en af de to tynde ledninger i forbindelsen mellem bil og lader, som bruges til kommunikation.

Når bilen er klar til at lade med det samme virker alt som det skal, men når du sætter timeren i bilen, får laderen ikke den forventede reaktion fra bilen.

Her er vi i grænselandet af standardiseringen, for på den ene side er det meget venligt af laderen at gøre dig opmærksom på, at ladningen ikke starter. Det kunne jo være en fejl.

På den anden side er det også ærgerligt, at den ikke bare er tålmodig og venter mange timer til bilen begynder sin ladning som planlagt.

Der er ikke noget galt med din lader, og den er ikke alene om at opføre sig sådan. Prøv andre ladere, inden du evt beslutter dig for at købe en ny. Prøv særligt en Tesla UMC (Mormorlader). Dem til Model S og X er trefasede og generelt uden nogen form for forventninger til bilen, så de virker altid med timer. Måske følger der noget lignende med Audi'en?

Mvh Mads

0

Det er nogle gode forslag.

Del: