Velkommen til Elbilforeningens forum!

Går du rundt med et hav af spørgsmål om elbiler? Så er du kommet til det rette sted. Her i forummet kan du nemlig få svar på stort og småt om elbiler og opladning. I panelet sidder nogle af foreningens mest erfarne elbilister klar til at svare på dine spørgsmål.

Opret en profil eller brug din Facebook-profil til at logge ind med for at stille spørgsmål eller kommentere. Du behøver ikke at være logget ind for at læse indlæg.

Du behøver ikke at være medlem af foreningen for at bruge forummet.

Vil du hellere tale med nogen – eventuelt fra dit eget geografiske område? Så kan du tage kontakt til en af vores mange elbilambassadører.

Og der er meget mere hjælp at hente under menupunktet Overvejer du elbil?

Er det muligt at fi...
 
Notifications
Clear all

Er det muligt at finde parkering tæt på min lejlighed?

4 Indlæg
4 Users
0 Likes
1,505 Antal kig
0
Topic starter

Hej.
Jeg kunne godt tænke mig at høre om, hvordan det er at have en elbil i København. Jeg bor i lejlighed på Vesterbro, og overvejer at investere i en Tesla model 3. Både min kæreste og jeg arbejder i København, og vil derfor primært bruge den til ture til familien i Aarhus og til sommerhus i Nordsjælland. Min største reservation er, om det er muligt at finde parkering med ladestander relativt tæt på, hvor vi bor. Dvs tilgængelighed af offenlige ladestandere, da vi ikke vil kunne oplade hjemme. Omvendt er det jo fedt med gratis parkering, og tænker at man så måske vil kunne lade og finde en p-plads tættere på lejlighed, eller omvendt. Hører meget gerne om erfaringer. Tusind tak på forhånd. Mvh en bybo

2 Answers
0

Hej bybo

Du kan trygt købe elbil i byen. Med Model 3’s lange rækkevidde skal du sjældent lade mere end en gang om ugen i byen. Måske mindre, fordi du tager lidt strøm ved en lynlader på jeres ture mellem landsdelene. Hvis du af og til har svært ved at finde almindelige parkeringspladser til din bil, kan du parkere ved en lader og lade batteriet op. Ikke fordi du har behov, men fordi du har mulighed. Der er oftere ledige ladepladser end parkeringspladser. Det gælder også i en del af vores butikscentre. Og hele Kbh kommune har gratis P for elbiler indtil videre, så du kan parkere i hele byen og behøver ikke længere beboerlicens, medmindre du vil have beboeradgang til et af de få P-anlæg, der tilbyder den slags.

Jeg bor selv i Indre By på andet år og ville nødigt have andet end en elbil.

Mvh

Mads Aarup 

0

Hej Mads,

ved du om København vil "forhindre" benzin/Diesel biler i at parkere på P-Pladser med ladestandere, jeg kigger på lejlighed på Østerbro hvor der heldigvis er en god stribe ladestandere inden for 300m, men alle pladser er optaget af "Ikke El biler" ;-(

selsoe 09/09/2020 12:41 pm

@kristian

Reglerne for parkering på elbilpladser i København fremgår her: https://www.kk.dk/ladestandere

Det er kun biler der kan lade der må parkere der, hvis det er skiltet, men det er ikke alle ladestandere der har skilte endnu. Hvad konsekvensen ved at parkere der hvis man ikke har en opladningsbil, fremgår dog ikke. Men du kan sikkert ringe til dem og få svar.

@kristian - helt korrekt. Der er bøde til alle biler uden ladestik på ladepladserne. Men det er ikke forbudt at holde der uden at lade. Kbh Kommune er ved at sætte 3t tidsbegrænsning på nogle af de travleste ladepladser, men kun i løbet af dagtimerne på hverdage, så flere kan komme til at lade. 

Del: