Velkommen til Elbilforeningens forum!

Går du rundt med et hav af spørgsmål om elbiler? Så er du kommet til det rette sted. Her i forummet kan du nemlig få svar på stort og småt om elbiler og opladning. I panelet sidder nogle af foreningens mest erfarne elbilister klar til at svare på dine spørgsmål.

Opret en profil eller brug din Facebook-profil til at logge ind med for at stille spørgsmål eller kommentere. Du behøver ikke at være logget ind for at læse indlæg.

Du behøver ikke at være medlem af foreningen for at bruge forummet.

Vil du hellere tale med nogen – eventuelt fra dit eget geografiske område? Så kan du tage kontakt til en af vores mange elbilambassadører.

Og der er meget mere hjælp at hente under menupunktet Overvejer du elbil?

Køb af ladebox til ...
 
Notifications
Clear all

Køb af ladebox til brug i Sverige

6 Indlæg
4 Users
0 Likes
2,750 Antal kig
0
Topic starter

Vi har bestilt en Enyaq 80 som vi får leveret i starten af 2022.

Vi har hus i Sverige og skal have installeret en box til opladning der. Installationen udføres af en lokal elektriker. 

Jeg har kikket på: Ratio Electric Home Box fra EVbiler, er der nogen der har erfaring med denne box og med firmaet? Forslag til alternativer er velkomne.

Pedersen Topic starter 30/06/2021 3:17 pm

Tak for svar. 
Skoda oplyser, at det skulle være muligt at styre opladningen via Connect/mobil - håber at det er korrekt. I modsat fald foretrækker jeg klart en ladeboks der kan styres via WiFi. 

5 Answers
0

Ratio fra EVbiler er helt sikkert et fint valg. Du bør vælge den 3-fasede model, dvs 11kW. Den koster ca 5000kr.

Hvis du har Internet i huset, kan du også overveje en WiFi opkoblet lader, så du kan kontrollere og overvåge opladeren. En Easee eller lignende 11kW oplader koster ca 6500kr

0

Hej!

Jeg så en artikel i Danske Torpare, hvor elbillisten havde bedt en svensk installatør om at installere et 3 faset kraftstik med de krævede for installationer direkte i den udvendige EL-Tavle.

På den måde kunne han lade med 11 Kw til almindelig takst, og installationen kostede i 2020 5-6000,- SEK.

0
Topic starter

Hej Schuller

tak for din respons. Jeg mener også at have læst artiklen du nævner. Vi ønsker dog at opsætte en fast ladeboks da vi hjemme vil satse på en løsning med refusion og derfor ikke kan anvende transportabel boks. 

Så, lige nu, vælger vi nok at købe en ladeboks fra Easee og lade den lokale elektrikker instalere denne

0

Hej

Lige et forståelsesspørgsmål:
Du taler om at få refusion af strøm brugt til opladning af elbil via fast ladeboks i Sverige.
Hvormeget er denne refusion på (S. kr. / kWh) ?

0
Topic starter

Jeg tror at diskussionen blev lidt ‘intern’ for at forstå mit svar kræves det, at man har læst artiklen i Torperbladet. 
Det er mig bekendt ikke muligt at få refusion for elforbrug i Sverige - men prisen pr. kwt i Sverige er meget lavere end i Danmark  

 

Del: